تالار گفتگوی مشاغل برتر
خوش آمدید! برای فعال سازی امکانات لطفا ورود یا ثبت نام.

توجه

Icon
Error

hussein97 Offline
#1 ارسال شده : 1397/05/09 11:04:32 ب.ظ
hussein97

رتبه: Newbie

گروه ها: Registered
ارسالها: 6
مکان: خوزستان

وایرال مارکتینگ یا همان بازاریابی ویروسی (Viral Marketing) یکی از مدل‌های بازاریابی است که امروزه مورد استفاده قرار می‌گیرد. این مدل از بازاریابی به به مدل‌های دیگر بازاریابی مانند بازاریابی دهان به دهان وابسته است، با کمترین هزینه، پیام تجاری شما را به افراد منتقل می‌کند. اصلی‌ترین ویژگی‌های بازاریابی ویروسی کم‌هزینه و بی‌زحمت بودن آن است. در بازاریابی وایرال پیام شما درست مانند یک ویروس در بین مردم منتشر خواهد شد و همه در مورد کسب و کار و یا خدمتی که آن را منتشر کرده‌اید، صحبت خواهند کرد.

بازاریابی ویروسی چیست؟

بازاریابی ویروسی که معادل فارسی لغت Viral Marketing است، یک مدل از مدل‌های بازاریابی است که صرفا به منظور تشویق افراد برای خرید یک مصحول و یا استفاده از خدمات، مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. اهداف بازاریابی ویروسی با مدل‌های دیگر تفاوت داشته و در اصل برای «آگاهی از برند» یا همان Brand Awareness استفاده می‌شود.
بازاریابی ویروسی می‌تواند مقدمه‌ای بر یک مدل دیگر بازاریابی باشد، زیرا هدف اصلی این مدل آگاه کردن مردم به شیوه‌ای خلاقانه برای معرفی برند شما است. تعاریف بازاریابی به منظور افزایش فروش معنی می‌شوند، یعنی هر کاری می‌کنند که افراد شما را شناسایی کرده و مشتری خدمات شما شوند، اما بازاریابی ویروسی در مرحله اطلاع به پایان می‌رسد. برای مثال شما در یک محتوای ویروسی – که در ادامه به آن اشاره خواهم کرد – نمی‌توانید پیشنهاد خرید یک محصول را بدهید. اما می‌توانید برند خود را معرفی کنید. پس بعد از معرفی شدن است که می‌توانید با استفاده از تکنیک‌های دیگر بازاریابی، افراد را تشویق به خرید و یا استفاده از محصولات خود کنید.
وایرال مارکتینگ یا بازاریابی ویروسی تعریف جدیدی در علم بازاریابی نبوده و در گذشته بسیاری از پیام‌های تبلیغاتی از طریق بازاریابی دهان به دهان (Word of Mouth Marketing)، به‌سرعت پخش می‌شدند اما تعریف جدید آن از سال 1996 توسط سرویس‌دهنده ایمیل هات‌میل (Hotmail) به کار گرفته شد. در گذشته که ارتباطات نسبت به امروز گسترده نبود، محتوای ویروسی با اینکه به‌سرعت پخش می‌شد اما وسعت آن از یک محدوده بیشتر نمی‌رفت. برای مثال یک کسب و کار سنتی که یک طرح جدید برای فروش را به افرادی معرفی کرد، اگر موفق می‌شد تنها می‌توانست افراد یک محله یا حداکثر یک شهر را شکل بازاریابی ویروسی آگاه کند. اما امروز با وجود رسانه‌های اجتماعی، کاربران آنها می‌توانند یک پیام ویروسی را به کل دنیا انتقال دهند.

محتوای بازاریابی ویروسی باید چگونه باشد؟

با کیفیت باشد
اصلا مهم نیست که محتوای شما از چه جنسی باشد. متن ساده در مورد یک موضوع، عکس و اینفوگرافیک یا یک ویدیو جالب. مهم این است که این محتوا با کیفیت باشد. اگر یک متن کوتاه در مورد یک موضوع است، باید یک متن کوتاه با کیفیت باشد. عکس و اینفوگرافیک کیفیت داشته باشد. منظور از کیفیت، کیفیت فنی و تصویر آن محتوا نیست. بلکه منظور آن ارزش و کیفیت محتوایی است که منتشر می‌شود. یک متن ساده هم باید برای کاربران جذابیت داشته باشد و ارزشی ایجاد کند که افرار بخواهند آن را با دیگران به اشتراک بگذارند.
خلاقانه باشد
نمونه‌های موفق کمپین بازاریابی ویروسی، همگی یک ویژگی مشترک دارند و آن هم خلاقانه بودن آنهاست. محتوا کمپین‌های موفق که معمولا از طریق ویدو و تصویر پخش شده‌اند غالبا از ترکیب‌های خلاقانه و طرح‌های جدید استفاده کرده‌اند. وقتی حتی اگر یک حقیقت علمی جالب که بسیاری هم آن را می‌دانند را به شیوه‌ای نو و خلاقانه منتشر کنید، شانس بالایی برای به‌اشتراک گذاشته شدن دارد.
به یک نیاز پاسخ دهد
بسیاری از نمونه‌های موفق بازاریابی ویروسی در پاسخ به یک نیاز موفق شده‌اند. وقتی یک مسئله در یک جامعه بولد می‌شود و همه در مورد آن اطلاعات می‌خواهند، شما وقتی بیایید و در مورد آن موضوع محتوا تولید کنید، می‌توانید به یک نیاز کاربرا پاسخ دهید. برای مثال وقتی پیام‌رسان تلگرام در ایران فیلتر شدن، بسیاری از سرویس‌های وی‌پی‌ان با تاکید بر روی فیلتر شکن تلگرام توانستند به سرعت رشد کرده و مخاطب جذب کنند.
قابل به‌اشتراک گذاری باشد
نکته دیگر در مورد ویژگی محتوای ویروسی این است که قابلیت اشتراک‌گذاری را داشته باشد. برای مثال بسیاری فکر می‌کنند که با انتشار محتوای نسبتا غیر اخلاقی می‌توانند به‌سرعت مطرح شوند اما این مدل و همچنین استفاده از کلمات رکیک در متن‌ها، باعث می‌شود محتوا کمتر به اشتراک گذشته شود زیرا بسیاری علاقه به معرفی این موارد ندارند. محتوایی قابل اشتراک‌گذاری است که ساده، جذاب و خلاقانه باشد.

منبع: فوربو
تبلیغات
armila12 Offline
#2 ارسال شده : 1401/04/26 01:38:21 ب.ظ
armila12

رتبه: Member

گروه ها: Registered
ارسالها: 11

برخی از افراد از این روش کپی دیجیتالی بازاریابی ویروسی برای اطمینان از نام تجاری و برند خود استفاده کردند و به این ترتیب بود که تبلیغات و بازاریابی ویروسی به روشی معمولی برای تبلیغ در وب تبدیل شد که بسیاری از شرکت های کوچک و بزرگ برای معرفی خدمات و محصولات خود از آن استفاده می کنند. با درک بیشتر از ایده تبلیغات ویروسی و بازاریابی، می توانید از آن برای مدل سازی خدمات و محصولات خود و انجام یک تجارت بزرگ بدون صرف پول نقد استفاده کنید.
صفحات اختصاصي مرتبط با اين پست
کاربرانی که در حال مشاهده تالار هستند
Guest
جهش به تالار  
شما مجاز به ارسال مطلب در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ارسال پاسخ در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به حذف مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ویرایش مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ایجاد نظر سنجی در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به رای دادن در این تالار نمی باشید.


این صفحه در مدت زمان 0.095 ثانیه ایجاد شد.
بک لینک: کراتین مو در کرج , مرکز تخصصی کراتین مو در کرج , احیا و صافی مو در کرج , بوتاکس مو در کرج , پروتئین مو در کرج , خدمات آرایش دائم در کرج , وکس صورت و ابرو در کرج , کاشت ناخن در کرج , طراحی حرفه ای مانیکور و پدیکور در کرج , اتاق تمیز , کلین روم , تبلیغات رایگان , پمپ وکیوم , خرید پمپ وکیوم , فروش پمپ وکیوم , طراحی وب سایت , سئوی وب سایت