تالار گفتگوی مشاغل برتر
خوش آمدید! برای فعال سازی امکانات لطفا ورود یا ثبت نام.

توجه

Icon
Error

رضا صبوری Offline
#1 ارسال شده : 1399/07/09 11:10:31 ق.ظ
رضا صبوری

رتبه: Member

گروه ها: Registered
ارسالها: 12
مکان: تهران

1 تشکر دریافتی در 1 ارسال
بتن حاصل اختلاط سه ماده سیمان و آب و سنگدانه می باشد. تناسب درست این اجزاء با یکدیگر منجر به خمیری می شود که می توان آنرا قالب گیری کرد و پس از مدتی این خمیر سخت شده و شکل قالب را به خود می گیرد. ساخت مخلوطهای بتنی رفتاری تابع سوسپانسیون ها داشته و رفتار رئولوژی آن شبیه به یک سوسپانسیون است. مواد نامحلولی که در یک بستر سیال پخش شده اند و این پخش شدگی باید با همگنی مناسبی همراه باشد و فازهای این مخلوط از همدیگر جدایش نداشته باشند. تشکیل یک مخلوط بتنی همگن و یکنواخت قدم اول برای رسیدن به یک بتن با کیفیت است. دانش طرح اختلاط بتن با هدف رسیدن به این مخلوط همگن، با رئولوژی مناسب می باشد. تئوریهای مختلفی برای درک رفتار این مخلوط ایجاد شده و روشهای استاندارد کاملی برای کنترل کیفیتهای مورد نیاز تدوین شده است.

اجزای اصلی تشکیل دهنده بتن:
  1. آب
  2. سیمان
  3. سنگدانه

بتن ابتدا ماده ای نرم و حتی روان می باشد، این ماده به مرور زمان سفت شده و در نهایت سخت و شکننده می شود. سفت شدن بتن ناشی از یک واکنش پیچیده شیمیایی بین آب و سیمان است که محصول این واکنش باعث چسبندگی قدرتمند سنگدانه ها به یکدیگر می شود. مخلوط آب و سیمان را خمیر سیمان می گویند که در ابتدا کاملا خمیری و روان بوده و تدریجا سخت می شود و در حالت سخت هم با آن خمیر سیمان می گویند که لابلای سنگدانه ها قرار می گیرد. واکنش آب و سیمان را واکنش هیدراتاسیون می گویند که یک واکنش بسیار پیچیده می باشد که هنوز مکانیسمهای آن به درستی درک نشده است و همچنان تحقیقات بر روی آن ادامه دارد.
منبع: https://capcokala.com/blog/what-is-concrete/
تبلیغات
nikk599 Offline
#2 ارسال شده : 1401/05/23 12:47:49 ق.ظ
nikk599

رتبه: Newbie

گروه ها: Registered
ارسالها: 9
مکان: ...

لینک خرید الیاف شیشه ای بتن
صفحات اختصاصي مرتبط با اين پست
کاربرانی که در حال مشاهده تالار هستند
Guest
جهش به تالار  
شما مجاز به ارسال مطلب در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ارسال پاسخ در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به حذف مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ویرایش مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ایجاد نظر سنجی در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به رای دادن در این تالار نمی باشید.


این صفحه در مدت زمان 1.154 ثانیه ایجاد شد.
بک لینک: کراتین مو در کرج , مرکز تخصصی کراتین مو در کرج , احیا و صافی مو در کرج , بوتاکس مو در کرج , پروتئین مو در کرج , خدمات آرایش دائم در کرج , وکس صورت و ابرو در کرج , کاشت ناخن در کرج , طراحی حرفه ای مانیکور و پدیکور در کرج , اتاق تمیز , کلین روم , تبلیغات رایگان , پمپ وکیوم , خرید پمپ وکیوم , فروش پمپ وکیوم , طراحی وب سایت , سئوی وب سایت