تالار گفتگوی مشاغل برتر
خوش آمدید! برای فعال سازی امکانات لطفا ورود یا ثبت نام.

توجه

Icon
Error

iWater Offline
#1 ارسال شده : 1395/12/02 03:43:34 ب.ظ
iWater

رتبه: Advanced Member

گروه ها: Registered
ارسالها: 109

تشکرها: 1 بار
تصفیه فاضلاب
مروری بر تاریخچه تصفيه فاضلاب
تقریبا يك‌ صد سال پيش كه نقش باكتري‌ها و ميكروب‌هاي بيماري ‌زا در انتشار و شيوع بيماري‌ها معلوم شد، موضوع پاک سازی آب‌های آلوده یا به‌عبارتی تصفیه فاضلاب مطرح شد. درنتیجه توسعه شهر ها و صنایع، به ‌ویژه پس از جنگ جهانی دوم، ازدیاد آلاینده‌ها و فاضلاب شهری و صنعتی زنگ هشدار آلودگی محيط زيست را به ‌صدا درآورد. درنتيجه نياز به تصفيه فاضلاب به ‌طور جدی ‌تری مطرح شد و همزمان روش‌ هاي متعددی براي تصفيه فاضلاب بررسي، پيشنهاد و در نهایت به‌ كار گرفته شد.
همان‌گونه که انتظار می‌رود، روش‌های طبیعی، از قدیمی‌ترین روش‌های تصفیه فاضلاب هستند؛ از ده‌ها سال پيش تا الآن استخرهای تثبيت تصفيه فاضلاب در كشورهاي اروپائي مورد استفاده قرار گرفته‌اند. همچنین استفاده از فاضلاب برای آب یاری محصولات کشاورزی با توجه به خواص کودی آن از زمان‌های بسیار دور تاکنون در کشورهای اروپایی مرسوم بوده است. البته این راه حل، بیش تر با رویکرد استفاده متفاوت از فاضلاب بوده تا تصفیه و بازیابی آن.
تصفيه فاضلاب در ايران
در ايران، از زمان‌هاي بسيار دور لجن به‌ دست‌آمده در چاه‌هاي فاضلاب به‌عنوان كود كشاورزي به‌كار گرفته مي‌شده است. در ايران امروز ما، تصفيه‌خانه‌هاي پيشرفته فاضلاب محدود به چند تصفیه‌خانه محلی در بخش‌های شمالی تهران می‌باشند که سابقه تاريخي طولاني هم ندارند. قديمي‌ترين چنین تصفیه‌خانه‌هایی، تصفيه‌خانه صاحبقرانيه است که آغاز به‌کار آن به سال 1340 بازمی‌گردد. مهمترین و بزرگترین تصفیه‌خانه‌ها، تصفيه‌خانه‌هاي اصفهان مي‌باشند كه قديمي‌ترين آن‌ها درسال 1345 شروع به‌كار كرده است.
جدول زير نام برخي از تصفيه‌ خانه‌هاي ایران كه در سال 1376 درحال بهره‌برداری بوده‌اند را نشان مي‌دهد. با توجه به اعدادی که در این جدول آمده است، جمعيت زير پوشش تصفيه‌خانه‌هاي فعال اصفهان در سال 76 تقریبا 70% و این عدد در مورد تصفیه‌خانه‌های تهران كمتر از 30% بوده است.
ادامه این مطلب را می توانید در سایت زیر مطالعه نمایید .
www.faraztasfieh.com

تبلیغات
kani1987 Offline
#2 ارسال شده : 1401/04/27 08:01:12 ق.ظ
kani1987

رتبه: Advanced Member

گروه ها: Registered
ارسالها: 30

صفحات اختصاصي مرتبط با اين پست
کاربرانی که در حال مشاهده تالار هستند
Guest
جهش به تالار  
شما مجاز به ارسال مطلب در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ارسال پاسخ در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به حذف مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ویرایش مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ایجاد نظر سنجی در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به رای دادن در این تالار نمی باشید.


این صفحه در مدت زمان 0.262 ثانیه ایجاد شد.
بک لینک: کراتین مو در کرج , مرکز تخصصی کراتین مو در کرج , احیا و صافی مو در کرج , بوتاکس مو در کرج , پروتئین مو در کرج , خدمات آرایش دائم در کرج , وکس صورت و ابرو در کرج , کاشت ناخن در کرج , طراحی حرفه ای مانیکور و پدیکور در کرج , اتاق تمیز , کلین روم , تبلیغات رایگان , پمپ وکیوم , خرید پمپ وکیوم , فروش پمپ وکیوم , طراحی وب سایت , سئوی وب سایت